Poate aţi ghicit acest lucru, dar orice specificaţie care începe cu
un C este un ulei de motor tip API pentru motoare diesel.Deci,
CD,CF,CG,CH,CH-4 şi aşa mai departe,sunt toate pentru motoare
diesel.Deci, cu cât a doua literă este mai departe în alfabet,cu atât
mai bun este uleiul (satisface mai mult cerinţele tipului
API).Deasemenea,când un număr urmează după ultima literă a tipului de
ulei,acesta se referă la tipul motorului;în 2 timpi sau în 4 timpi.
2
timpi? Diesel? DA! Există motoare diesel în 2 timpi. Desigur, acestea
necesită o atenţie specială.Deci, dacă un motor necesită un ulei tip
CF-2, acesta este un motor în 2 timpi şi nu ar trebui folosit un alt
ulei, care nu are cifra 2 în specificaţie. Exact ca şi în cazul
specificaţiei uleiurilor pentru motoare pe benzină, acestea sunt
deasemenea compatibile cu tot ce se află înaintea literei H
(Ex:CD,CF,CG) . Deci, un ulei tip CH va fi tocmai bun dacă manualul
dumneavoastră va necesita un ulei tip CF. Totuşi, în cazul ambelor
tipuri de ulei, diesel sau pe benzină, specificaţiile nu sunt
compatibile mai departe. Cu alte cuvinte, nu folosiţi un ulei care
îndeplineşte numai specificaţia CF la un motor care necesită un ulei tip
CH.
Ca şi mai sus, un tip de ulei are posibilitatea să
satisfacă specificaţiile atât la motorul pe benzină, cât şi la cel
diesel, dar acest lucru nu este adevărat întotdeauna. Aceasta înseamnă
că uneori puteţi folosi acelaşi ulei pentru ambele tipuri de motoare; pe
benzină sau diesel, eliminând astfel nevoia de a avea mai mult de un
tip de ulei sau uleiuri cu altă vâscozitate, la dumneavoastră la sediu
sau acasă.În orice caz, înainte de a pleca la drum, aveţi grijă să
verificaţi atent ambalajul,pentru a fi siguri că răspunde ambelor
cerinţe din specificaţii.